Om Föreningen

Bostadsrättsförening
Organisationsnummer: 769613-4829
Registrerat: 2005

Föreningen äger fastigheten Sävenäs 131:6 i Göteborgs kommun.
Det finns i denna fastighet sammanlagt 68st lägenheter, 1st lokal, 60st garageplatser och 7st p-platser utomhus. Garaget ingår i en samfällighet med HSB Göteborgs hyresfastighet Träkilsgatan 46.
Totala lägenhetsytan är 4 913m2.
I fastigheten finns tre bostadshus med adresserna Träkilsgatan 40, 42 och 44.
Föreningens fastighet är fullvärdesförsäkrad i Moderna försäkringar.
Föreningens 68st bostäder fördelar sig enligt följande: 12 st 1,5 r o k, 18 st 2 r o k, 38 st 3 r o k.

Första spadtaget för Brf Björken togs den 1 november 2011. Brf Björken består av tre huskroppar med underliggande garage. Första inflyttningen skedde i mitten av mars 2013, sedan pågick inflyttningarna fram till slutet av maj 2013 då hela föreningen var färdigställd. Invigningen av vår gemensamhetslokal skedde i september 2013. Läs mer om lokalen i menyvalet Gemensamhetslokalen.

Föreningen har ett informationsblad som heter Björkbladet vilket kommer ut ca 4 ggr/år eller när föreningen har något att informera medlemmarna om. Vi informerar även på anslagstavlor i trapphusen samt via en Facebookgrupp.

I gemensamhetslokalen finns ett medlemsbibliotek där man kan låna böcker.

Föreningen har en vår- och höstaktivitetsdag där vi gemensamt hjälps åt att skapa en fin utemiljö. Efteråt träffas vi i lokalen för gemensam fika. Vi har något som vi kallar eldsjälar med olika ansvarsområden till exempel en trädgårdsgrupp som planerar och planterar i vår utemiljö och flaggansvariga.

Ytterligare information om föreningen kan man läsa om i våra Trivselregler.
Dessa når man genom att klicka på de 3 strecken i sidans meny, där fler alternativ dyker upp.

Man kan också ta del av föreningens stadgar samt de regler som gäller kring uthyrning i 2:a hand och hyra av parkeringsplatser. Det gör man genom menyvalen till vänster på denna sida.

Fakturaadress:

HSB Brf Björken i Göteborg