Anmäl uppkomna fel på rätt ställe

Brf Linjalen anlitar olika firmor beroende på vad som ska åtgärdas. Det är viktigt att vi anmäler uppkomna fel på rätt ställe. Felanmälan kan inte göras muntligen till fastighetsskötare, föreningsexpedition eller förtroendevalda (som det fungerade längre tillbaka i föreningens historia) utan måste idag göras via någon av de kanaler som anges nedan.

Tänk på att du som bostadsrättshavare ansvarar för en stor del av underhållet i din lägenhet. Detta regleras i föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan komma att faktureras dig. Fråga gärna vad som gäller när du gör felanmälan.

Felanmälan gällande egen lägenhet görs till HSB på tel. 010-442 24 24 (dagtid) eller via webbformuläret längre ned på denna sida. Vid felanmälan ska föreningens egna, max tresiffriga lägenhetsnummer (1-426), anges.

Observera att det är alla boendes ansvar att felanmäla när något i gemensamma utrymmen eller på gårdarna inte fungerar eller har gått sönder.

Felanmälan gällande föreningens fastigheter (t.ex. postboxar, lekplats, tvättstuga) görs till HSB på tel. 010-442 24 24 (dagtid) eller via webbformuläret nedan. Vid felanmälan ska föreningens egna, max tresiffriga lägenhetsnummer (1-426), anges. 

Vill du se om något i allmänna utrymmen eller utomhus redan felanmälts? Det kan du se om du istället loggar in via Mitt HSB. Där syns alla ärenden i allmänna utrymmen och där kan också felanmälan lämnas. 

Vid akuta fel efter kontorstid (t.ex. vattenläcka) kontakta Securitas på tel. 010-470 55 98.

Felanmälan av hissar och garageportar (inklusive pollare) görs till Vinga Hiss, dygnet runt på tel. 031-776 57 01.

Felanmälan gällande bredband, telefoni och tv görs till Telia via tel. 020-20 20 70 (speciellt nr för gruppanslutna). Ange att det gäller en gruppanslutning via HSB brf Linjalen. Du kan behöva identifiera dig via Bank-ID.

Om du skulle bli utelåst, kontakta en låssmed. Utryckning av låssmed vid förlorad nyckel eller om man blivit utelåst bekostas av medlemmen.