Valberedning

Valberedningen är ett av medlemmarnas viktigaste instrument för att se till att det finns en välfungerande styrelse som kan hantera förvaltningen av föreningens verksamhet på ett bra sätt. Valberedningens uppgift är att mellan årsstämmorna utvärdera den sittande styrelsens arbete och på stämman föreslå ledamöter till styrelsen, suppleanter till styrelsen, revisorer, suppleanter till revisorerna och valberedning.

Valberedning
Arbetet med att bl.a. få en bra styrelse pågår under hela verksamhetsåret och inte bara veckorna förre ordinarie föreningsstämma där det slutliga valet sker. Alla som har förslag på vem som skulle kunna passa i styrelsen, som revisor eller annan förtroendepost kan lämna förslag till valberedningen.

Under verksamhetsåret 2023/2024 ingår följande ledamöter i valberedningen:

Valberedningens ordförande: Tobias Sundberg, TS 54 A

Ledamot: Xiao Chun Lin, TS 38 C