Förändring av föreningens fastighetsskötsel

08 december 2018

Under det gångna året har Styrelsen arbetat med att se över medlemmarnas behov, önskemål och föreningens bästa när det kommer till vår fastighetsskötsel, hantering av felanmälningar och vår tillgänglighet vid akuta fel. Vår analys mynnade ut i att föreningens styrelse inte på ett tillfredsställande sätt kan verka som en god arbetsgivare eller uppfylla vårt uppdrag gentemot våra medlemmar med en egen anställd fastighetsskötare. Styrelsen har därför fattat beslut om att vi behöver köpa in denna tjänst istället.

Vi har valt HSB Göteborg som leverantör av vår nya fastighetsförvaltning. Detta avtal börjar gälla den 1 december 2018. Vårt fastighetsavtal är nu heltäckande och inkluderar både administrativ såväl som teknisk förvaltning, fastighetsservice, städning samt skötsel av utemiljö. Vi valde HSB av flera anledningar; hög tillgänglighet, lyhördhet, fokus på hållbarhet, nyskapande och stort tekniskt kunnande i kombination med att de är en rikstäckande aktör, blev avgörande. En annan viktig fråga för styrelsen i val av leverantör var möjligheten för denne att erbjuda vår anställde fastighetsskötare en anställning hos dem.

Styrelsen ser fram emot ett gott samarbete med HSB och hoppas att ni medlemmar också kommer bli nöjda med denna förändring. Vi avser inom kort att anordna en medlemskväll där HSB medverkar och där ni får möjlighet att träffa den personal som kommer att arbeta hos oss på Täppan framöver.

Vi önskar er en fin andra advent!

/Styrelsen Brf Täppan