Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Hur gör jag en felanmälan?

Är något trasigt i din lägenhet eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp? Här kan du läsa om några problem som du kan lösa själv.

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan till exempel vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, till exempel i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Hur gör jag en felanmälan?

Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten hos oss kan göra en felanmälan så här:

Felanmäl digitalt på Mitt HSB, där kan du följa ärendet.

Du har automatiskt ett användarkonto och du loggar in via "logga-in"-knappen uppe till höger med BankID eller lösenord.

Problem att logga in på Mitt HSB? Fyll i detta formulär (då kan du inte följa ärendet).

Akuta ärende – ring jouren

Kontakta vår fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.

Se status i Mitt HSB