Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Välkommen till HSB Södra Norrland!

HSB Södra Norrland erbjuder fastighetsförvaltning för drygt 39 000 HSB-medlemmar i Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Medelpad och Ångermanland med lokalkontor i Bollnäs, Bosvedjan, Gävle, Hudiksvall, Härnösand, Ljusdal, Sandviken, Sollefteå, Sundsvall, Söderhamn, Ånge, Örnsköldsvik och Östersund.

Hitta hem hos HSB

Just nu är det visningsdagar för nyproducerade bostäder över hela Sverige.

Föreningsstämma för HSB Södra Norrland hålls den 23 april kl 18. Här hittar du handlingar till stämman: Föreningsstämman (hsb.se)

Vanliga frågor om medlemsavgift för 2024

Har du fått en faktura för ditt medlemskap? Här hittar du svar på vanliga frågor om ditt medlemsskap.

Köp bostad

Öppna dörren till ditt nya hem hos HSB. Från norr till söder erbjuder vi nybyggda bostadsrätter för livets alla faser.

Hyr bostad

Upptäck HSBs 26 000 hyresrätter – bra bostäder för dina behov över hela Sverige. Välkommen hem!

Hitta brf-hemsidorna

Här kan du leta rätt på en bostadsrättsförenings hemsida inom HSB Södra Norrland.

Till söket

Utbildningar

Vi har ett stort utbud av kurser för dig som är förtroendevald i en brf. För närvarande erbjuder vi framför allt e-kurser.

Se alla kurser

Personuppgifter

Vi behandlar personuppgifter för att verksamheten ska fungera. Det är av största vikt att detta utförs på ett korrekt sätt.

Hyr ditt boende av oss

HSB Södra Norrland äger omkring 2 000 lägenheter i Sundsvall, Gävle, Östersund, Söderhamn, Bollnäs, Örnsköldsvik och Härnösand. Vi hyr i första hand ut dem till våra bosparare och medlemmar.

Medlemsförmåner

Som medlem i HSB har du över hundra förmånliga rabatter och erbjudanden. Bland annat kan du hyra vår fina fjällstuga i Vemdalsskalet mycket förmånligt.

Nyproduktion

Brf Odjuret i Östersund

HSB brf Odjuret får ett fantastiskt läge vid kanten av Storsjön och rymmer cirka 48 bostadsrätter. Kvarteret öppnar sig mot sjön och mot strandkanten och samtliga balkonger och uteplats får utsikt över Storsjön och fjällen. Den inbjudande innergården utformas med upphöjda planteringsbäddar och ett gårdshus, vars sluttande tak kan användas som både soldäck och pulkabacke. Lägenheternas storlekar varierar mellan 1-5 rum och kök.

Anmäl intresse här

Brf Kattvikskajen i Hudiksvall

På Kattvikskajen planerar vi bostäder för dig som vill dricka ditt morgonkaffe med utsikt mot havet, för dig som vill utnyttja dagens alla soltimmar i mer än bara ett balkongläge och för dig som vill ha nära till både centrumkärna och till resecentrum. För dig som vill njuta av livet så mycket det bara går!

Anmäl intresse här