Seger till Turning Torsos konferenser

06 mars 2023

Sky High Meetings, konferensverksamheten på toppen av landmärket Turning Torso, har ingått ett nytt samarbete med prisade cateringfirman Segers Mat.

– Det känns väldigt spännande, vi har fått en fantastisk möjlighet. Turning Torso är en komplex byggnad, och lokalerna här bjuder på sina unika utmaningar. Sky High Meetings har en gedigen kompetens, och jag är övertygad om att vi med vår personal har den expertis som behövs för att fullborda erbjudandet, säger Maria Seger.

Segers mat kan titulera sig Årets Företagare Burlöv 2021 och Årets Unga Företagare Skåne 2022. De har sedan förra sommaren eget konditori under namnet Segers Söta, och fokuserar mycket på närproducerade råvaror och hantverksskapta produkter gjorda från grunden.

– Vårt produktionskök ligger intill Kabbarps trädgård, där flera av våra råvaror kommer ifrån. Vi arbetar även aktivt med social hållbarhet där fokus är våra medarbetare och att vi bidrar till stödjande insatser, säger Maria Seger.

Besökare till Sky High Meetings kommer fortsatt att kunna förvänta sig oslagbar utsikt, personlig service, och unikt värdskap.

– Vi känner att Segers Mat vill samma saker som vi vill, och att det finns möjligheter att utveckla upplevelserna på våning 53 och 54 tillsammans. Vi kommer fortsätta att leverera konferens-upplevelser i oslagbara miljöer, men nu kommer det att bli nya smakupplevelser också, säger Ulrika Bengtsson, konferenssamordnare på Sky High Meetings.

Fakta om Segers Mat
Segers mat startades 2019 av Maria och Marcus Seger. De driver idag café och restaurang hos Classicum i Kabbarp. Med inspiration från det traditionella skånska mathantverkets historia, tillsammans med nutida hållbarhetsmål, skapar de innovativa och klassiska menyer där fokus är att du som gäst är passagerare på en smakresa för hela smakpaletten.

Fakta om Sky High Meetings
På våning 53 och 54 i Turning Torso hittar du Malmös bästa mötesplats för dig som vill ha ett tryggt möte, med personlig service i rofyllda lokaler. Hos oss lovar vi att ni får en konferens- eller eventupplevelse utöver det vanliga. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar med paket som passar er konferens bäst. Turning Torso ägs av HSB Malmö, som även driver konferensverksamheten Sky High Meetings.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

turning torso
sky high meetings