Välkommen till brf Fröknegården

En lugn och trivsam bostadsrättsförening utmed Näsbychaussén i Kristianstad. Vårt mål är att fortsätta utveckla föreningen genom att möta kommande generationsväxlingar samtidigt som vi värnar om äldre medlemmar. Alla, oavsett ålder och nationalitet, ska trivas i föreningen. Vi är en förening i modernisering som också tänker miljömässigt.

Föreningen är en äkta förening och består av 212 lägenheter fördelat på tio trevåningshus. Adresserna är Kommendantsvägen 2-16 och Näsbychaussén 41-77. Planritningar hittar du nedan. Därutöver finns ett enplanshus som används till  styrelsemöten och vicevärdskontor. Detta ligger mitt i området med adress Kommendantsvägen 16B. http://kartor.eniro.se/m/a8JNf

Vi tillhandahåller 153 betalda parkeringar samt 18 besöksparkeringar. Dessutom 10 parkeringsplatser på inhägnat område, en s.k. husvagnsparkeringen.Garagen är 99 till antalet. Dock är det väntetid för dessa. Till varje lägenhet ingår förråd i källare. I mån av tillgång finns såväl lokaler som extraförråd att hyra.

Vad är en bostadsrättsförening

En bostadsrättsförening är en ekonomisk förening. Huvudändamålet är att på obegränsad tid upplåta bostäder med bostadsrätt till medlemmar.
Årsstämman är det högsta beslutande organet där styrelsen får i uppdrag att förvalta föreningen på bästa sätt. Alla är gemensamt ansvariga för att boendet fungerar.

Fördelarna med denna boendeform är möjligheten att själv kunna påverka sitt boende. Vi äger tillsammans husen. Medlemmen köper rätten att nyttja lägenheten.