Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

I Mitt HSB kan du enkelt göra en felanmälan på din bostad eller ett gemensamt utrymme i din fastighet samt följa din felanmälan. Saknar du inloggning kan du göra din felanmälan via ett formulär. Välj mellan någon av knapparna nedan. Längre ner på sidan kan du även läsa om några problem som du kan lösa själv och tips på hur du gör. 

Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 046-210 85 00.

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:

Hur gör jag en felanmälan?

En felanmälan kan du göra genom att logga in i Mitt HSB eller via det här formuläret.  

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha en inloggning till Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.

När du fyller i formuläret för felanmälan sparar och behandlar vi personuppgifter om dig, bl.a. för att kunna hjälpa dig och för att dokumentera vår verksamhet. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här: https://www.hsb.se/skane/om-hsb/organisation-och-agarinformation/hsb-skane/miljo-och-kvalitet/ny-policy-for-behandling-av-personuppgifter/

 

Upplever du störningar i bostaden?

Ring vår Störningsjour på 046-210 85 00. 

Störningsjouren finns till för dig som bor i HSB Skånes hyresrätter eller för dig som bor i en bostadsrättsförening som har felanmälan via HSB Skåne.

Akuta fel

Jour/beredskap upprätthålls lördagar, söndagar och helgdagar samt efter ordinarie arbetstids slut (kl. 16.00–07.00). Vid akuta fel under dessa tider var god ring HSB Skånes felanmälan på samma telefonnummer 046-210 85 00.

OBS! Med akuta fel menas bland annat större läckage och problem med vattenförsörjning eller värme. Tänk på att detta gäller de bostadsrättsföreningar som har avtal om jour/beredskap, hör med din förening om du är osäker på om just din förening har detta avtal.

Övriga frågor

Har du frågor om t.ex. medlemskap, bospar eller våra tjänster? Här kan du se olika sätt att kontakta HSB Skåne.