Brf Edet

Brf Edet bildades i november 2008. Föreningen är centralt belägen med gångavstånd till Huddinge Centrum. Föreningen består av 113 lägenheter och 4 företagslokaler. Husen är låghus byggda på 50-talet med stora franska fönster i vardagsrummen. Stambyte, nydragning av el och nya element skedde 2009. 2015-2016 lades taken om.

Bostadsrättsföreningen ligger väldigt mysigt, med hus som omgärdar gården. Området är mycket barnvänligt med stora gröna ytor att leka på och flera lekplatser.

De kommunala kommunikationerna till Huddinge Centrum är buss och pendeltåg. Det tar en kvart in till Stockholms central med pendeltåg och tio minuter med buss till Rågsved där tunnelbanans gröna linje går.

På gångavstånd finns många butiker, restauranger, träningsanläggningar, vårdcentral, skolor och förskolor.

På cykelavstånd finns härliga grönområden och badstränder. Sundby Gård är ett välbesökt friluftsområde som ligger ca 15 minuter från Edsvägen.

Medlemskap i HSB Södertörn

Brf Edet i Huddinge är medlem i HSB Södertörn. Du som bostadsrättsinnehavare är också individuell medlem i HSB Södertörn och måste köpa en andel för 500 kr. Denna andel får du tillbaka den dag som du flyttar från Edsvägen.