Om Föreningen

Bostadsrättsföreningen Klövern ligger i Hallunda, Botkyrka och består av 8 hus, varav 4 stycken har adressen Linvägen och 4 stycken adressen Klövervägen.

Föreningens fastighet uppfördes år 1970-1975. Brf Klövern består av 448 lägenheter och storlekarna varierar mellan 1-4 rok. Det finns fem komplementhus som är belägna på gårdarna och dessa innehåller bl.a. tvättstugor, cykelrum, miljörum. Föreningen äger även kvartershuset med föreningslokalen Kontakten samt bastu, styrelserum och pizzeria.

Med 4 minuters promenad når du Hallunda centrum och kollektivtrafiken. Avståndet till Stockholms city är c:a 35 minuters resa med tunnelbana, eller 20 minuter med bil via E4:an.

Området är lugnt och omgivningen bjuder på kultur- och naturupplevelser med kulturstigar och badvikar vid Märalen.

Hallunda är ett samhälle i den nordligaste delen av Botkyrka kommun i Stockholms läns södra del. Området består till stor del av höghusområden, belägna i nära anslutning till motorvägen E4/E20.

Namnet Hallunda kommer från Hallunda gård från 1700-talet. Gården är belägen väster om Slagstas småhusområde nära Mälaren. Intill gården finns ett stort gravfält från järnåldern.

Hallunda nämns första gången i skriftligt källmaterial år 1442 då ortnamnet stavades Halunde.