HSB Malmö välkomnar en ny medlem – brf Trädgårdsmästaren

24 oktober 2022

Från och med fredagen den 21 oktober kan för första gången en bostadsrättsförening i Gyllins Trädgård i Husie sätta HSB framför namnet. Grattis HSB brf Trädgårdsmästaren!

– Att bostadsrättsföreningen numera har valt att titulera sig som HSB Brf Trädgårdsmästaren är helt fantastiskt. Tillsammans är vi som känt starkare. Efter att ha träffat styrelsen är jag stärkt i tron att detta kommer att bli en lång trogen relation mellan föreningen och HSB Malmö. De är progressiva i sitt tankesätt och måna om att hitta bra avtal med seriösa leverantörer och här har HSB Malmö mycket att erbjuda, säger Philip Svensson, medlemssamordnare, som lämnade över sköld och klubba till föreningens styrelse.

En av anledningarna till att föreningen började diskutera medlemskapet var styrkan det ger i förhandlingar.

– Vi höll på att ta fram ett nytt avtal om internet och tv med Telia, och fick kännedom om HSBs erbjudande Bolina 3.0 hos Telia. När vi tittade på det insåg vi att ett medlemskap hos HSB Malmö skulle betala sig med råge bara genom besparingen som vi gör hos Telia, säger Robert Schultz, ordförande i styrelsen.

Snart förstod styrelsen att behovet av att kunna förhandla bra avtal inte kommer försvinna, och att styrkan som HSB har genom sin kooperation kommer att kunna ge stabilitet framöver.

– Vi blir nu medlemmar i något stort, men det är det som ger styrkan att skapa bra avtal. Vi vill att det ska finnas en trygghet i föreningen, att när vi inte är kvar i styrelsen så finns HSB där för de som kommer sen, säger Robert Schultz.

Robert Schultz tar över brf Trädgårdsmästarens nya sköld från Philip Svensson, medlemsansvarig HSB Malmö.

Fakta – HSB brf Trädgårdsmästaren

Bildades: 2010

Byggherre: JM

Var: Ligger i Gyllins Trädgård i Husie

Storlek: 44 objekt med en total boarea på 3 430 kvm

Avtal hos HSB: Ekonomisk- och administrativ förvaltning, samt energiförvaltning och underhållsplan

Fakta – Om medlemskapet i HSB Malmö

Antal brf:er som är medlemmar: 258 stycken

Detta ingår i ett brf-medlemskap:

• En HSB-ledamot som ordinarie ledamot i er förening
  • Kurser, föreläsningar och webbinarier
  • Stöd och rådgivning i styrelserelaterade frågor
  • Ordförande under föreningsstämma
  • Kortare juridisk rådgivning och rabatterat arvode
  • Tillgång till kvalitetssäkrade entreprenörer
  • Medlemserbjudanden, som möjlighet att teckna förmånliga avtal om tv, bredband och telefoni samt portföljförvaltning av el
  • En kostnadsfri brf-hemsida
  • Samverkansmöjligheter och kunskapsträffar med andra bostadsrättsföreningar
  • Tillgång till mallar, information och föreningsrelaterade dokument via det inloggade läget Mitt HSB
  • HSBs stadgar och stöd vid stadgeändringar
  • Möjlighet att påverka i boendefrågor då HSB är Sveriges största bostadskooperation och en opinionsbildare att räkna med
  • Nyhetsbrev och medlemstidningen Uppdraget

Läs mer om fördelarna med HSBs medlemskap här

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.