Här är sidan för mäklare som snabbt behöver en översikt om vår förening.

Välkommen till "Lilla Södermalm", ja så kallas vi i Brf Högdalen.

Vår förening ligger ett stenkast från Högdalens Centrum med flera skolor och goda kommunikationer via tunnelbanan till stan, och ett antal bussar till Farsta, Huddinge, Balingsnäs, Älvsjö, och Liljeholmen. Från Globen går även tvärbanan i flera riktningar. För mer info: se rubrik Om föreningen.

Våra 13 fastigheter byggdes under åren 1954-1956 och vi har för närvarande 750 lägenheter. Inom föreningen finns 59 hyreslokaler, 20 förråd, 82 garageplatser. Härutöver finns 215 bilplatser utomhus med värmeuttag samt ett par utan el. Vi har även en stor föreningslokal som tar 75 personer för festliga tillfällen.

Våra lägenhetstorlekar är: 1 rum/kokskåp, 1 rum/kokvrå, 1 rum/kök, 2 rum/kök, 3 rum/kök samt 4 rum/kök. Samtliga lägenheter har generösa balkonger med plats för utemöbler.

Våra ettor har ett tillhörande källarförråd medan övriga lägenhetsstorlekar från tvåor till fyror har ett källarförråd och en matkällare.

Områdeskarta

Samverkan med vår omgivning:
Vi har försett vår hemsida med länkar till de företag som är våra hyresgäster. Likaså har vi länkat till Högdalens Centrum. Vår policy är att tipsa alla medlemmar och blivande medlemmar om vad som finns i och runt föreningen.

Föreningens krav på mäklare: Då vår förening är väldigt stor ställer vi kravet på mäklare att visa blivande medlemmar fastighetsexpeditionen, tvättstuga, förråd, och källarkontor.

Upplys köpare om föreningens hemsida, och då särskilt hur sophantering ska gå till. Se rubrik Miljöhus under Ditt boende.