Till förvaltaren kan man till exempel höra av sig om en tvättmaskin inte fungerar, om man som nyinflyttad vill få upp sitt namn på dörren, behöver nyckel till övernattningslägenheten och nästan allt som rör fastigheten och dess skötsel. Felanmälan och annan kontakt med vår förvaltare går till på samma sätt.
För att anmäla ett fel, gå in på vår förvaltares hemsida genom att klicka här. Följ sedan anvisningarna på deras hemsida.
Exempel på hur en felanmälan kan gå till om t.ex. en torktumlare fungerar inte längre:
Serviceanmälan: 010-207 03 50 (helgfria vardagar 8-16)
Akut Jourtelefon: jourmontör 08-657 77 22
Hissarna omfattas inte av förvaltning utan servas direkt av OTIS. Om hissen är ur funktion och har stannat på en våning, vänligen kontrollera att hissens säkerhetsdörr är stängd. Om hissen skulle stanna mellan två våningar, ring numret på infoskylten i hissen. Vid felanmälan debiteras föreningen en utryckningsavgift på flera tusen.
Vår förvaltare gör ronderingar på onsdagar. Det betyder att om du till exempel vill ha en nyckel från förvaltaren till grinden eller till övernattningslägenheten bör du kontakta förvaltaren senast måndag så de kan få med sig den till onsdagen.
Om elen gått i hela huset kontakta Fortum på http://www.fortum.se, de har mer information om strömavbrott. Strömavbrott i hela fastigheter kan även anmälas till telefon 020-44 11 00.
Om du upptäcker skadedjur ska du så snart du kan felanmäla det till Anticimex på 075-245 10 00, maila även styrelsen för kännedom.