Info till mäklare

Svar på de vanligaste frågorna mäklarna ställer inför försäljning.

·       Planerar föreningen att höja avgiften? NEJ. Styrelsen eftersträvar en god ekonomi som tål framtida utmaningar i form av både planerat och oplanerat underhåll samtidigt som medlemmarna kan vara trygga med en stabil, eller lägre, avgiftsnivå. Föreningens lån har olika lång löptid, vilket innebär att föreningen är mindre känslig för ev. framtidan räntehöjningar.

·       Har det fattats beslut om stora renoveringar? Ja, tak och gårdar. Se årsredovisningen för mer information. Senaste version finns att hitt under Om Brf Nyckeln / Årsredovisning.

·       Vad ingår i årsavgiften?

o   Värme och vatten.

o   Bredband samt trådlöst bredbandsmodem på 100/10 Mbit/s från ComHem.

o   Digital-TV (ComHems Medium-paket = 20 kanaler, varav åtta är valfria).

o   Bostadsrättstilläggsförsäkring. Medlemmar måste dock teckna egen hemförsäkring.

o   Enkel sophantering: Sopnedkast finns i trapphuset. Nyckeln har också ett eget grovsoprum som är öppet tre gånger i veckan. Minst en gång om året, i samband med föreningens städdag, finns även möjlighet att bli av med större avfall.

o   Fritt antal tvättider i tvättstugorna (2 st).

o   Bastu (2st) som kan hyras utan kostnad.

o   Gårdslokaler att hyra för liten slant. I dessa kan boende samla nära och kära när större utrymme behövs. T.ex för barnkalas och liknande.

o   Övernattningslägenhet som medlemmar kan hyra för en liten slant vid kortare besök.

·       Vem sköter förvaltningen? HSB är en viktig samarbetspartner, men det finns fler. Se årsredovisningen.

·       Behöver föreningsmedlemmarna också vara HSB-medlemmar? NEJ

·       Fler frågor: Styrelsen vill att mäklare mailar vid frågor. Kontakta oss på styrelsen@nyckeln.se så återkommer vi så snart vi kan.