Kontakt

Felanmälan, fastighetsskötsel mm, HSB Stockholm

Fastighetsjour

Om ett allvarligt fel som inte kan vänta till kontorstid inträffar utanför kontorstid, ring HSB Fastighetsjour på telefon 08-695 00 00. Samtalet går till underleverantören Jourmontör som åtgärdar sådana akuta fel. Endast akuta fel (t ex pågående vattenläcka) ska anmälas till jouren. De flesta felanmälningar kan vänta tills fastighetsskötaren arbetar. Vid en onödig jourutryckning kan du komma att debiteras för utryckskostnaden. Vissa felåtgärder ska bostadsrättsinnehavaren själv vidta eller betala för - se föreningens stadgar.

För övrig felanmälan

Övriga fel anmäls på HSB:s webbplats, https://felanmalan.hsb.se/

Anmälan går då direkt till en av våra fastighetsskötare. Alternativt kan du ringa Kund- och medlemsservice 010-442 11 00 eller besöka fastighetsskötarexpeditionen. Fastighetsskötaren återkopplar till dig inom två arbetsdagar.

Brf Pålsundet har avtalat fastighetsskötsel med HSB Stockholm. Huvudansvarig fastighetsskötare är Mikael Ahtonen. Han träffas på fastighetsskötarexpeditionen i Anders Reimers väg (ARv) 9, ingång från gården. Normal expeditionstid: Tisdagar 07:30–08:30 eller torsdagar 15:30–16:30 utom på röda dagar. Under sommarmånaderna juni, juli och augusti är det enbart tisdagstiden.

Fastighetsskötaren kan på expeditionstid lämna ut beställda nyckelbrickor och nycklar. Legitimation och underskrift krävs. Samma nyckelbricka används för entrédörrar, återvinningsrum, gästlägenheter, föreningslokal, kajakförråd, bastu och gym. En nyckelbricka kostar 200 kr oavsett om det är din första bricka eller en extrabricka.

Förvaltning

Kund- och medlemsservice

Webb: www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/kontakt/ 

Mejl: service.stockholm@hsb.se 

Telefon: 010-442 11 00 (vardagar 08:00–16:30, torsdagar 08:00–18:00)

Postadress: HSB Brf Pålsundet nr 4041, HSB Förvaltning, 112 84 Stockholm

Besöksadress: HSB Stockholm, Fleminggatan 41 (vardagar 09:00–16:00, fredagar 09:00–15:00)

Alla ärenden hanteras av Kund- och medlemsservice som fördelar ut ärenden inom HSB. Kund- och medlemsservice hjälper till med alla slags frågor relaterade till ditt boende t.ex. beställning av nyckelbrickor och nycklar, överlåtelser, avgifter, hyror, panter, uthyrning av garage- och P-platser, förråd och andrahandsuthyrning.

Vid behov slussas ditt ärende vidare till Brf Pålsundets förvaltare (se kontaktuppgifter längst ned i sidfoten). Med förvaltaren kan du diskutera det som inte kan åtgärdas med felanmälan eller med kontakt med Kund- och medlemsservice t.ex. rådgivning vid ombyggnation och i stadgefrågor. Förvaltaren hanterar också bostadssociala frågor (störande grannar, konflikter etc.).

Styrelsen

Position Namn Telefon 
Adress Mejl till styrelsen
Ordförande Finn Thormark Fröst   ARv 17 info@palsundet.se

 

Titta först ovan under Förvaltning om mejlet ska adresseras dit!

Vice ordförande Magdalena Ginste   ARv 11
Ledamot/Sekreterare Per Karlsson   ARv 15
Ledamot Arne Mårtensson 070-834 95 80 ARv 17
Ledamot Jens Koch 072-855 29 94 ARv 15
Ledamot Joakim Björklund   ARv 4
Ledamot Mats Runeborg 073-984 53 34 ARv 15
Ledamot Tage Isaksson   ARv 15
Ledamot Ulrica Edholm   ARv 10
Ledamot Yvonne Brax Kjellström 073-926 14 30 ARv 17
Ledamot från HSB Fred Åkesson  
Suppleant Klas Nilsson    ARv 4
Suppleant Ludvig Hartmanis   ARv 17
Suppleant Matilda Kongshöj   ARv 9

Revisorer

Ordinarie Maria Jansson revisor@palsundet.se ARv 2
Suppleant Kajsa Aronsson Kjellman ARv 10

Valberedning

Sammankallande Rebecca Thorburn Stern valberedningen@palsundet.se ARv 6
Ledamot Magdalena Löfström ARv 4
Ledamot Anna Ivemark ARv 12