Om Föreningen

Brf Senaten bildades och registrerades 1989. Husen byggdes och stod färdiga under 1992.

Vi var bl.a. en av de första föreningarna att installera 10 Mbit bredband i alla dåvarande lägenheter (gäller inte därefter delade lägenheter), likaså har vi tillgång till digital TV samt exempelvis digitala förvaltningstjänster. Detta utan att vi förlorar den personliga, fina gemenskapen och föreningskänslan som genomsyrar en bra och trevlig bostadsrättsförening.

Centralt läge
Föreningen har ett centralt och utmärkt bostadsläge i Nacka strax utanför Stockholm. Här finns närhet till allt ni kan tänka er. Det är t.ex. bara 7-8 minuters promenad till Nacka Forum som är ett modernt, fräscht och ljust affärscentrum. I och omkring Forum huserar ett antal affärer, matbutiker, banker och annan service (exempelvis vårdcentral). Ännu kortare tid tar det att promenera ner till  ICA Maxi.

Vacker natur och bra kommunikationer
Kommunikation i form av bussar har vi "runt hörnet" och från våra närmaste busshållplatser (Storängen/Nacka Forum) går det ett dussin olika busslinjer mot Stockholm alternativt österut mot Skurubron och Värmdö. Turtätheten är mycket god och väntetiderna korta. Med bil tar det endast 10 minuter att ta sig in till centrala Stockholm.

Söker ni grönska tar det inte många fler minuter att promenera till lummiga Långsjön med härliga varma sommarbad och trevliga promenadstråk, eller varför inte prova en något längre promenad till vackra Nyckelviken med gott om djur och natu

Brf Senaten har ett centralt och utmärkt bostadsläge i Nacka strax utanför Stockholm. Här finns närhet till allt ni kan tänka er. Det är t.ex. bara 7-8 minuters promenad till Nacka Forum som är ett modernt, fräscht och ljust affärscentrum.

Nacka Forum

Nacka Forum är ett köpcentrum i Nacka kommun, Stockholms län. Det öppnades den 1 mars 1989 och ersatte då ett mångårigt provisorium bestående av baracker. Det består av fyra plan med 150 butiker och 18 restauranger andra verksamheter.

Nacka Kommun

Nacka kommun är en kommun i Stockholms län. Centralort är Nacka, vilken är en del av tätorten Stockholm.Omfattningen av Nacka är inte väldefinierad och avser i vissa sammanhang enbart den centrala bebyggelsen på Sicklaön kring Nacka kyrka och Nacka Forum.

Nyckelviken

Nyckelviken är ett kombinerat frilufts- och kulturområde, en oas i centrala Nacka. Omgivna av naturreservatets vidsträckta ängar och stora bestånd av gamla ekar ligger Lilla och Stora Nyckelviken, två välbevarade sommarherrgårdar från 1700-talets mitt.