Boka tvättstuga och lokaler med Aptus

Till varje lägenhet hör tre stycken nyckelbrickor som vid lägenhetsöverlåtelse lämnas över till nye ägaren. Brickorna har unika id som är kopplade till ditt användarnamn som är tre siffror. Dessa hittar siffror du högst upp på din lägenhetsdörr. Siffrorna är ditt lägehetsnummer inom Brf Tullen, alltså inte Lantmäteriets nummer.

OBS! Tänk på att nyckelbrickorna är att betrakta som en värdehandling och lägenhetsinnehavaren till den lägenhet som är kopplat till nyckelbrickor som används är således fullt ansvarig för ev. bokningar som utförs (inkl. ev. skadegörelse).

Aptuskonto

Aptus är systemet som används för att boka tvättstuga och våra gemensamma lokaler. Du kan också spärra dina nyckelbrickor  om de skulle försvinna eller bli stulna. Detta är viktigt så inte nyckelbrickor hamnar i fel händer och obehöriga inte kommer in i våra portar och lokaler. Om en bricka kommit bort eller saknas vid inflyttning är det mycket viktigt att du anmäler detta till styrelsen (via epost). Det är vårt gemensamma ansvar att förhindra att obehöriga får tillgång till våra gemensamma bokningsbara utrymmen. Vill du ersätta eller beställa en extra bricka går det att göra detta via mail till styrelsen till en kostnad av 200 kr per bricka.

 

Så här använder du systemet:
Du kan använda appen "Aptus Home" som tidigare eller logga in via webben 
När du loggar in har du kvar ditt användarnamn (lägenhetsnummer) och lösenord som du hade i det gamla systemet.

Det du behöver göra i appen första gången är att ändra adressen i fältet för databasen (gula fältet nederst) till:
https://tullen.mg5.se/aptusportalstyra
Om det inte fungerar så prova att avinstallera appen och installera den på nytt  från Googles play butik eller Iphone App-store så ska det fungera.


Vill du gå in via webben loggar du in med dina inloggningsuppgifter via nedanstående länk.
https://tullen.mg5.se/AptusPortalStyra

Om du saknar lösenord så kan du mejla ditt lägenhetsnummer samt ditt namn och adress till: styrelsen@brftullen.se