Vi står inför miljö- och hållbarhetsutmaningar av global omfattning. HSBs arbete med miljö, energi och klimat utgår från FNs globala hållbarhetsmål och de nationella miljömålen. De inriktar sig på en snabbt minskad klimatpåverkan, en giftfri miljö och en god bebyggd miljö.
HSBs hållbarhetsarbete tar avstamp i vår strategi för hållbar tillväxt, som är en integrerad del av vår affär. Strategin sätter fokus på resurseffektivitet, klimat, tillväxt genom hållbara tjänster och produkter samt att HSB ska vara en viktig aktör för det hållbara samhället.
HSB Södertälje tar hänsyn till miljön i vårt dagliga arbete och utbildar vår personal kontinuerligt i miljöfrågor. Vi ställer också miljökrav på våra leverantörer och samarbetspartners.
Kvalitets- och miljöpolicy
Vårt kvalitets- och miljöarbete utgår ifrån kundnytta och upplevd kvalitet. Vi strävar efter att leverera tjänster med hög kvalitet och minsta möjliga miljöpåverkan. Våra tjänster ska uppfylla, helst överträffa, kundernas behov.
Kvalitets- och miljöhänsyn ska prägla hela verksamheten. Det är medarbetarnas arbete som skapar nöjda kunder och en hållbar verksamhet.
Detta uppnår vi genom att:
• i dialog med intressenterna arbeta för ständig förbättring
• arbeta förebyggande mot föroreningar
• hushålla med resurser samt använda sunda och kretsloppsanpassade material och metoder
• följa relevanta lagar och andra krav
• ta vara på den inneboende kraften i människors engagemang
• öppet redovisa resultatet av vår verksamhet