HSB bygger 21 bostadsrättslägenheter i brf Muraren i Härnösand

19 oktober 2018

HSB Södra Norrland planerar att bygga 21 bostadsrättslägenheter vid strandpromenaden i centrala Härnösand. Lägenheterna omfattar 2-4 rum och kök och samtliga får balkong, uteplats eller terrass med utsikt över vattnet. Säljstarten sker tisdagen den 23 oktober.

– Brf Muraren erbjuder ett centralt och attraktivt boende för våra bosparare, medlemmar och intressenter, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Vi har noterat ett glädjande stort intresse för våra 21 lägenheter vid vattnet.

Brf Muraren är HSBs första nybyggnadsprojekt med bostadsrättslägenheter i Härnösand sedan 1986. Lägenheterna varierar mellan 62-124 kvm, har genomtänkta planlösningar och balkong, uteplats eller terrass mot vattnet. De boende får även tillgång till hiss och parkering i carport.

– Vi bygger med fokus på att skapa en riktigt bra boendemiljö och ställer höga krav på allt från materialval till låg energiförbrukning i den färdiga byggnaden, säger Anders Wallner.

Inflyttning planeras preliminärt till kvartal 2, 2020, och entreprenör är Hus och Nyproduktion entreprenad AB.

Säljstart 23 oktober 2018
Press är välkommen till säljstarten.
Plats: Härnösands bibliotek, Universitetsbacken 3, plan 4 (ingång från övre entrén).
Datum och tid: tisdag 23 oktober, kl. 18.30-20.00.
Kontaktpersoner:
Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland, 070-641 04 67, anders.wallner@hsb.se
Andreas Bergman, projektledare, HSB ProjektPartner, 070-225 69 99, andreas.bergman@hsb.se

Fakta om HSB brf Muraren
Bostäder: 21 lägenheter om 2-4 rum och kök, 62-124 kvm