Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Störningsjour

När du bor hos oss på HSB Gambrinus vill vi att du ska känna dig trygg och säker i ditt hem. Om du däremot utsätts för allvarliga störningar i ditt boende eller om du märker att obehöriga befinner sig i fastigheten, kan du ringa vår störningsjour.

Om störningen däremot gäller en störande granne, rekommenderar vi att du i första hand tar kontakt med din granne. Om störningarna däremot fortsätter kan du kontakta störnings jouren.

Vi har ett avtal med Securitas, som vid behov skickar en väktare till fastigheten.

När du ringer störningsjouren måste du uppge

  • Ditt namn, din adress och ditt telefonnummer,
  • Namn och adress på den som stör.

Störningsjouren åker inte ut på anonyma anmälningar, men självklart berättar inte väktaren vem som gjort anmälan!

Telefonnummer till störningsjouren:
010-470 51 84

Ni kan ringa dygnet runt!

Vad är en störning?

Olika människor tycker olika om den här frågan. En del blir störda av sådant som andra inte bryr sig om.

För att olika människor ska fungera tillsammans och trivas bra krävs det att man tar hänsyn till varandra.

Mellan klockan 22.00 och 07.00 bör man ta extra hänsyn och vara lite tystare.

Ska du ha fest?

VI har ganska få störningsfall, men de flesta fallen vi får in ä r i samband med att någon firar en högtid och festen blir lite högljudd.

Ska du ha fest rekommenderar vi att du informerar dina grannar i förväg och ser till att sänka ljudet på stereon när klockan blir för mycket

Vad händer efter en störning?

Efter en störning har anmälts, får vi en skriftlig rapport från vaktbolaget. Har det förekommit en allvarlig störning kontaktar vi den störande hyresgästen.

Är det första störningen blir det ett telefonsamtal eller ett enkelt varningsbrev.

Om det är en särskilt allvarlig störning eller en upprepad störning lämnas en skriftlig varning i form av ett anmaningsbrev (anmaning att vidta rättelse, dvs uppmaning om att sluta störa).

När vi skickar ett anmaningsbrev skickas också en kopia till socialförvaltningen i enlighet med hyreslagens regler.

OBS! Om vi får en konstaterad störning så skickar vi även en faktura till hyresgästen som störde. Den ligger på ca 3000 kr.