HSB Nordvästra Götaland förvärvar fastighet i Lidköping

23 juni 2022

HSB Nordvästra Götaland förvärvade 32 lägenheter på fastigheten Regndroppen 2 av AB Bostäder i ett attraktivt läge ute vid vackra Sjölunda i Lidköping. Tillträdesdag är den 30/9 2022.

– Vi ser det som en naturlig del av vår utveckling att utöka fastighetsbeståndet inom hyresområdet och är mycket glada över att kunna införliva denna fastighet i vårt bestånd, säger Torbjörn Friberg, vd på HSB i Nordvästra Götaland.

– För AB Bostäder är köparen viktig och i HSB har man hittat en ägare och förvaltare som är seriös och långsiktig, HSB har dessutom verksamhet i Lidköping säger Karl Alexandersson, vd på AB Bostäder. AB Bostäder behöver fortsätta sitt arbete med att skapa fler hyresbostäder och säkerställa resurser och ekonomiska förutsättningar för detta. Nu fortsätter vi vår resa med att utveckla Lidköping, avslutar Karl.

HSB Nordvästra Götaland förvaltar cirka 15 000 bostäder i 248 bostadsrättsföreningar och äger sedan tidigare hyresfastigheter i Åmål, Mellerud, Vänersborg, Trollhättan, Lilla Edet, Lidköping, Skara, Skövde och Mariestad.

I och med köpet utökas alltså beståndet av hyresfastigheter i Lidköping.

– För oss är det viktigt att kunna erbjuda ett gott boende till människor med olika behov. För dem som inte vill investera sina pengar eller inte har möjlighet att köpa en egen bostad är hyresrätten ett bra alternativ, säger Torbjörn Friberg.

Förvärvet innebär ytterligare cirka 30 hyreslägenheter och en LSS verksamhet i Lidköping för HSB Nordvästra Götaland.

hsb nordvästra götaland