Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Frågor och Svar

Här samlar vi vanliga frågor & svar.

Om ni inte finner det ni söker ring Kund- och Medlemscenter 077-110 10 30 eller maila oss på kundtjanst.gota@hsb.se

Styrelse och förtroendevald

Vi behöver lägga till/ta bort användare till Portalen, hur går vi tillväga?
Svar: Dessa blanketter hittar ni under Mallar & Blanketter i vänstermenyn på Portalen. 

Hur redovisar vi utlägg och rapporterar löner?
Svar: Blanketter för detta finns under Mallar & Blanketter i vänstermenyn på Portalen. Dessa lämnas/skickas till ert lokalkontor. Fullständiga adresser finns under kontakter i vänstermeny.

Vi vill lägga ut information till våra medlemmar på Portalen, hur gör vi?
Svar: Under Support i vänstermenyn på Portalen hittar ni manualer för förtroendevalda. Med hjälp av dessa manualer kan ni själva ladda upp dokument. Vid problem maila support@hsbportalen.se

Medlem och boende

Jag vill ansöka om autogiro, hur går jag tillväga?
Svar: Kontakta Kund & Medlemscenter 077-110 10 30 eller maila oss på kundtjanst.gota@hsb.se OSB! Ange namn och personnummer!

Hur ansluter jag min månadsavgift till e-faktura?
Svar: Via din internetbank söker du upp HSB Göta Ek för och anmäler e-faktura. Ditt avtalsnummer står längst ner på din hyresavi, detta måste anges. På HSB Göta aviserar vi månadsavgifterna kvartalsvis, om du ansluter dig till e-faktura mitt i en aviseringsperiod kommer inte e-faktura att fungera förrän nästkommande aviseringsperiod.

Jag ska göra ett inre fonds uttag på lägenheten, var hittar jag den blanketten?
Svar: Blanketten för inre fonds uttag finns under Mallar & Blanketter på Portalen. Tänk på att om ni är mer än en ägare till lägenheten måste alla ägare skriva på uttaget.

HSB Portalen

Hur gör jag vid problem med min inloggning eller andra tekniska problem?
Svar: Mejla support@hsbportalen.se. Glöm inte ange namn och kontaktuppgifter

Var hittar jag information om min månadsavgift?
Svar: Under mina sidor och bostadsekonomi i vänstermenyn hittar du information om dina aviseringar.

Var hittar jag mina bosparpoäng?
Svar: Klicka på Mina sidor i vänstermenyn och vidare på ”Mitt bosparande”.

Tidigare i styrelsenätet attesterade jag fakturor under min brf och fakturor. Var hittar jag denna information i portalen?
Svar: I vänsermenyn under mina tjänster klickar du på webbfaktura för att attestera fakturor.

I styrelsenätet hittade jag tidigare ekonomisk information, avgifts- och hyresinformation under rapporter. Var hittar jag denna information i portalen?
Svar: I vänsermenyn under mina tjänster klickar du på webbinfo för att hitta samma information.

Jag är styrelseledamot i mer än en förening. Behöver jag mer än en inloggning?
Svar: Om du sitter med som styrelseledamot i flera föreningar kommer du att se alla föreningar på din personnummerinloggning. Om du ska komma åt fakturahanteringen måste du titta under rubriken i ”inkorgen” vilket företag fakturan tillhör.