Felanmälan

Först några viktiga punkter om felanmälan och sedan följer lite förtydningar

 

  • All felanmälan som ej är akut och rör föreningen ansvarsområde skall gå via och godkännas av styrelsen.Felanmälan görs via styrelsemailet ersasberget@gmail.com alternativt direkt till någon i styrelsen. (Kontaktuppgifter till styrelsen finns på anslagstavlorna utanför soprummen.)
  • Akuta fel under kontorstid: 010-422 24 24 (telefonnummer till HSB)
    Du hittar HSB's öppettider via denna länk, https://www.hsb.se/goteborg/kontakt/
    (Alternativt https://www.hsb.se/goteborg/ och sedan klicka på "KONTAKT & FELANMÄLAN")
  • För akuta fel efter kontorstid (kvällar och helger): 010-470 55 98 (Securitas)

 Akuta fel är fel/problem som behöver åtgärdas skyndsamt t ex vattenläckor, strömavbrott m.m.

Ansvarsfördelning mellan bostadsrättsägaren och bostadsrättsföreningen:
När det gäller ansvar, kan man för enkelhetens skull säga att du ansvarar för allt som syns på insidan av lägenheten/radhuset, medan utsidan av huset och allt som inte syns, exempelvis rör, ventilation och värme är föreningens ansvar. 

 Felanmälan via mitt HSBDu kan välja att använda HSB’s tjänst för felanmälan för fel i som du som själv är ekonomisk ansvarig för som gäller din lägenhet/radhus. Detta gör du via mitt HSB (notera att de krävs att du loggar in med BankID) (https://mitthsb.hsb.se/mitthsb/arenden-felanmalan/felanmalanbestallning/Alternativt kontaktar du annan firma/tjänst för att åtgärda ditt problem.

 Om du har svårt att avgöra ansvarsfördelning, eller om tveksamhet finns om hur akut eller allvarligt felet är etc, råder vi dig som medlem att gå via styrelsen för felanmälan.