Vi gratulerar till ert lägenhetsköp och hoppas att ni ska trivas i vår bostadsrättsförening. Att bo i bostadsrätt innebär att vi tillsammans äger och förvaltar huset där vi bor, och tillsammans gör vi vårt boende ännu mer trivsamt.
Bostadsföreningen har en fastighetsförsäkring, där det inte ingår ett bostadsrättstillägg. Detta innebär att den enskilda medlemmen behöver teckna särskilt bostadsrättstillägg i den egna hemförsäkringen.
Bostadsföreningen har tecknat ett gemensamt elavtal och man behöver därmed inte teckna ett eget elavtal i samband med inflyttningen. Elen debiteras samtidigt som avgiften till lägenheten dock med några månaders fördröjning. Lägenhetsinnehavare kan följa sin el- och vattenförbrukning genom portalen Infometric Panorama (information finns under El- och Varmvatten).
Föreningen har ett gruppavtal med Telia gällande bredband, TV och detta debiteras samtidigt som din månadsavgift.
Som ny medlem i i Brf Esplanaden ska du i samband med inflyttning kontakta Telias kundtjänst, tel: 020-202070 (val 1) för att aktivera dina tjänster som ingår i gruppavtalet samt beställa en ny router och en ny TV-box (Telia Play Hub). Du kan även aktivera tjänsterna och beställa utrustningen via Telias hemsida.
Du är personligen ansvarig för routern och TV-boxen.
Vid behov av support vid installationen av den nya utrustningen kontakta Telias support, tel. 020 – 202027.
Telefontider: mån-fre kl 08.00-19.00, lördagar kl 09.00-17.00.
Parkeringsgaraget i källaren är i två plan och har 39 parkeringsplatser. Det är för närvarande kö till att få en parkeringsplats i garaget. Det finnas även tillgång till cykelrum vid 32'an uppgång och på innergården.
Mycket information finns på denna hemsidan. Kolla in lite då och då för att se om det finns nyheter. Det finns även en facebook grupp där du kan gå med för att nå grannar. Felanmälan gör du via HSB, det finns länkar här på hemsidan.