Vad innebär detta?
För att komma in i föreningens hus finns det två olika porttelefonsystem. Det ena finns vid grinden till den lilla portiken (den med målningar på väggarna). Det andra finns vid respektive entrédörr inne på gården.
Den blå taggen fungerar fortsatt för öppning.
Varför?
Förbättrad säkerhet och vårt nuvarande portlåssystem är utdaterat.
Porttelefonsystemet vid grinden skiljer sig från porttelefonerna vid entrédörrarna mot gården.
Så här fungerar det
Samtal från porttelefonen vid grinden går till ditt telefonnummer.
Besökaren skrollar fram ditt namn, du får ett samtal och öppnar grinden genom att trycka ”5” eller *.
När besökaren sedan ska gå in genom entrédörren till din trappuppgång mot gården, måste han eller hon använda nuvarande porttelefon som går till svarstelefonen i lägenheten.
Vad du behöver göra
Logga in på www.otterhallan.se och sedan Mitt HSB > Min profil och registrera ett svenskt telefonnummer om detta inte redan är gjort. Utländska nummer accepteras ej.
För fler registreringar (tex familjemedlemmar, andrahandshyresgäster), meddela styrelsen via mail: styrelsen@otterhallan.se eller via lapp i brevinkastet till expeditionen.
Innehavaren av numret måste godkänna registreringen enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Numret kommer endast att användas för porttelefon och grindöppning och kommer inte att synas i porttelefonen.