Felanmälan och andra ärenden

Gäller det fastigheten, garage, utemiljö eller lägenheter/gemensamma utrymmen:

HSB Fastighetsservice tel: 010 - 442 24 24                                              

Vardagar 9-12, 13.30 - 15.00                       

Övrig tid telefonsvarare

Felanmälan kan också göras via formuläret nedan, eller i HSB Portalen. Logga in i HSB Portalen HÄR.

https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan

Felanmäler ni via HSB Portalen så kan ni följa ert ärende och få återkoppling via SMS. 

Frågor gällande exempelvis hyresavier eller andra administrativa frågor:

HSB Boendeservice

Vänd dig till Boendeservice för dina ärenden som privatperson. Du når oss enklast via mejl men kan också ringa 010-442 20 00 klockan 08.00-16.00 (kl.12.00-13.00 lunchstängt). Email: boendeservice.gbg@hsb.se

Från vecka 26 till vecka 33 är våra telefontider 08.00 – 15.00.

Gäller det Internet/Bredband/TV från Telia:

Frågor gällande Telias tjänster och felanmälan hänvisas till Telias kundtjänst för kollektiva kunder, telefon 020- 20 20 70 eller via Telias webb. Ring INTE vanliga kundtjänsten på 90200!!!!

Gäller det TV via det gamla antennuttaget från Tele2(ComHem):

Ring Tele2 på tel 90222 och ange adress. Har du ett utökat abonnemang ange ditt kundnummer. 

Akuta fel efter kontorstid:

Akuta fel efter kontorstid ring Securitas 010-470 55 98 (tänk på att föreningen blir debiterad hög kostnad för detta så det måste var akut), medlemmar får själva betala för utryckningar som ej är akuta! Som akuta fel räknas exempelvis vattenskada, översvämning eller liknande. Har ni exempelvis tappat bort nycklarna får ni själva ringa en låssmed ej Securitas, föreningen har inte extranycklar till lägenheterna.

Elfel: Föreningen ansvarar endast för trasig huvudsäkring på jourtid. Övriga elfel i lägenheter bekostas av medlemmen.

Felanmälan gymmet, bastun, gästlägenheten eller föreningslokalen:

Fel på utrustning eller exempelvis avsaknad av rengöringemedel eller liknande görs till föreningen brf.sorgarden1@gmail.com eller på expeditionstiden, är det fel på el, vatten eller liknande ska det felanmälas som vanlig till HSB.

Felanmälan elbilsladdning:

Försök först och främst lösa problemet med att ta ut och stoppa in laddkabeln ett antal gånger, tryck in kladdkabeln hårt i båda ändar, kolla eventuellt felmeddelande i bilen och/eller er bils handbok. Löser inte det problemet kontakta styrelsen på brf.sorgarden1@gmail.com 

Akuta fel på laddare:

SUPPORT EL BIL BOX :  support@ebbcharge.se  eller christoffer@ebbcharge.se  010-188 07 80 eller mobil : 0739-873166 

Felparkerade bilar:

För felparkerade bilar ringer ni Västia Parkering(fd Controlla) på 031-230000