Nu släpps biljetterna till årets Barngala

10 september 2021

Lördagen 30 oktober går femte upplagan av Barngalan av stapeln. Bröderna Norberg, kända från bland andra Parodifestivalen och Masked Singer Sverige leder årets gala.

Under tisdagen kom information om lättade restriktioner för evenemang i relation till covid-19 och med anledning av detta släpps nu biljetter till årets Barngala. Därmed inleds höstlovsveckan med en fartfylld och rolig gala för barn i åldern 6-12 år.

- Efter en lång tids inställda och uppskjutna evenemang behöver vi alla något att se fram emot. Att kunna inleda höstlovsveckan med en gala för barnen känns otroligt roligt och något vi arbetat för och hoppats på under en lång tid, säger Malin Bengtsson, kommunikatör på HSB Skåne

Artisterna som förgyller eftermiddagen är, förutom Bröderna Norberg, Dotter, magikern Vilgot och the Flying Family. Dessutom gästas showen lokala talanger. Innan själva galashowen håller ett aktivitetsområde öppet mellan k. 13-15. I aktivitetsområdet bjuds barnen in till aktiviteter med allt från hinderbana till pysselstationer och andra spännande saker för barnen att hitta på. Här kommer även att finnas en karaokescen.

Syftet med Barngalan är att skapa en inkluderande och rolig dag för barnen. Under galashowen kommer HSB Skåne att överlämna en check till Friends som stöd för deras fortsatta verksamhet. Barngalan i Lund är samtidigt ett exempel på samverkan inom näringslivet i angelägna frågor. Som arrangör bakom Barngalan står HSB Skåne, men totalt bidrar även Länsförsäkringar Skåne, Lunds kommun samt ytterligare ett 20-tal företag till Barngalan på olika sätt.

Galan äger rum lördagen 30 oktober kl. 13-16.45 i Sparbanken Skåne Arena i Lund. Såväl HSB-medlemmar som allmänheten är välkomna. Biljetterna släpps fredagen 10 september och kan bokas via barngala.se

hsb skåne