Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB Karlskoga-Degerfors

Bomorrow 2021 blir digitalt och kostnadsfritt för publiken

26 februari 2021

Bomorrow 2019 var en succé, Bomorrow 2020 ställdes in och Bomorrow 2021 blir digital och dessutom kostnadsfri för alla som vill följa konferensen om framtidens boende. Den 27 april utlovar vi en spännande dag med tema ”Stadsutveckling och social hållbarhet”. Flera inspiratörer och experter delar med sig av erfarenheter, forskning och tankar om framtidens hållbara boende. Anmälan har öppnat.

– Vi kommer att erbjuda samma fina program som det som planerades i fjol, då vi fick ställa in på grund av pandemin. Samtliga föredragshållare har tackat ja till att medverka i vår, säger Peter Öhman, professor i företagsekonomi och centrumledare vid CER, Centrum för forskning om ekonomiska relationer, Mittuniversitetet i Sundsvall. Denna konferens koncentrerar sig främst på fakta och mindre på tyckanden.

Therese Kreisel, Skellefteå kommun, berättar om hur utbyggnaden av Northvolts batterifabrik påverkar det lokala bostadsbyggandet. Lennart Weiss, Veidekke, har lösningen på bostadskrisen för unga och nysvenskar. Simon Helmér, Studentbostäder, summerar hur Vallastaden i Linköping växte med tusen bostäder på bara fem år då 40 aktörer samverkade. Lars Göran Andersson, HSB Göteborg, rapporter om hur projektet HSB Dela, där en ung köpare står för halva kontantinsatsen och HSB för den andra, fortskrider. Anna Heide, Trianon, vänder negativa bostadsområden till positiva med hjälp av så kallade sociala obligationer. Chris Österlund, Botkyrkabyggen, arbetar systematiskt med att öka hållbarheten och tryggheten i utsatta områden. Fredrik Bergström, WSP, ger oss fakta ur Stadsbarometern om varför vissa städer växer hållbart medan andra inte gör det.

Lägg därtill spännande gruppdiskussioner, en vass panel – och underhållning av Arkadia, svensk mästare i scenmagi. Allt under ledning av Anna Bellman, moderator.

– Det är fantastiskt roligt att så många aktörer gått samman för att kunna genomföra konferensen, säger Christer Berglund, vd HSB Södra Norrland, som arrangerar Bomorrow tillsammans med CER. Med akademin, fastighetsägare, kommunen och stadsutvecklingen bäddar vi för ett fortsatt gott samarbete över gränserna, vilket jag tror att framtiden kommer att kräva av oss för att bidra till att utveckla hållbara städer.

Läs mer på hsb.se/bomorrow.

hsb södra norrland