HSB säljstartar brf Stenvik i Oxelösund

10 september 2020

Den 10 september säljstartades de 34 bostadsrätterna som planeras intill Ramdalshamnen i Oxelösund. Med ett utmärkt läge på armlängds avstånd från vattnet kan man njuta av både välplanerade lägenheter, kvällssol, sjöglitter och närheten till Oxelösunds fantastiska skärgårdsmiljö.

-Intresset har, föga förvånande, varit jättestort för projektet. Vi har inför säljstarten nästan 300 personer som anmält sitt intresse, så nu hoppas och tror vi så klart på en framgångsrik säljperiod, säger Per Morelius, Chef AO Fastighetsutveckling på HSB Södermanland.

Projektet omfattar 2 till 3 rum och kök i storleksordningen 49 till 96 kvm. Prisbilden ligger på mellan 1.335.000 kr till 3.880.000 kr. Alla lägenheter har uteplatser med sjöutsikt. Lägenheterna i markplan har möjlighet att fritt välja till en egen trädgårdstäppa på mellan 50 till 140 kvm, om man önskar.

I närområdet planerar även HSB att uppföra 72 hyresrätter. Byggstart av dessa beräknas ske efter årsskiftet 2020/21.

hsb södermanland