Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

André Johansson ny marknads- och kommunikationschef på HSB Riksförbund

03 april 2019

HSB Riksförbund slår ihop marknad och kommunikation med hållbarhet och public affairs till den nya avdelningen: kommunikation och opinion. Chef för den nya avdelningen blir André Johansson.

– HSB ska vara den mest synliga och hållbara samhällsbyggaren och det här är en del i det arbetet. Genom att flytta våra experter inom press, påverkan och hållbarhet till våra kommunikatörer skapar vi nya förutsättningar för att synliggöra vår verksamhet och vårt opinionsarbete ännu mera, säger Pernilla Bonde, vd HSB Riksförbund.

André Johansson arbetade som kommunikationschef på Sveriges Arkitekter innan han kom till HSB Riksförbund. På HSB har han varit chef för press och public affairs. André Johansson blir nu marknads- och kommunikationschef, och ingår i HSBs koncernledning.

– Jag är väldigt glad över att jag får fortsätta arbeta med spännande saker i HSB. En av HSBs största styrkor är att vi finns i hela landet. Nu ser jag möjligheter till att vi kan samordna vår kommunikation ytterligare och bygga vidare på HSBs hoppfulla historia, säger André Johansson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund.

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

HSB är Sveriges största bostadskooperation med:

  • ca 650 000 medlemmar
  • ca 4 000 bostadsrättsföreningar
  • ca 35 000 förtroendevalda
  • 27 regionala HSB-föreningar

HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem – en röst.

Taggar

kommunikation
Hållbarhet
bostadsfrågor
HSB