HSB brf Bryssel byggstartar i höst

07 maj 2020

Till hösten börjar HSB bygga 30 bostadsrättslägenheter i brf Bryssel i centrala Örnsköldsvik. Intresset för att bo här är mycket stort och över 70 % av lägenheterna har sålts på bara sex veckor. I köpet av en lägenhet i brf Bryssel ingår även en omfattande trygghetsförsäkring.

– I höst sätter HSB spaden i backen för det planerade projektet brf Bryssel, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Över 70 % av bostadsrätterna har redan sålts, varav merparten till HSB-bosparare med möjlighet till förtur att välja lägenhet.

Brf Bryssel är HSBs första nybyggnadsprojekt med bostadsrätter i Örnsköldsvik sedan 1986. Det nya sexvåningshuset byggs längs Fabriksgatan och rymmer 30 lägenheter om 2-4 rum och kök mellan 55-104 kvm. Bostäderna beräknas stå klara för inflyttning under hösten 2022.

Vid köp av en lägenhet i brf Bryssel ingår även en trygghetsförsäkring (avboknings-skydd, tillträdesskydd, bokostnadsskydd och prisfallsskydd) som ger ett omfattande skydd både innan och efter tillträdet.

För mer information, kontakta gärna:

Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland, 070-641 04 67, anders.wallner@hsb.se
Andreas Bergman, projektledare, HSB ProjektPartner, 070-225 69 99, andreas.bergman@hsb.se

Fakta om HSB brf Bryssel

Bostäder: 30 lägenheter om 2-4 rok (55-104 kvm)

Gemensamma utrymmen: övernattnings-/styrelserum, garage
Antal våningar: Sex våningar, varav fem bostadsplan.
Säljstart: mars 2020

Byggstart: hösten 2020