Avtäckning av konst och pressvisning av lägenheter i HSB Sportsbyn

30 maj 2016

HSB kan konsten att skapa positiva miljöer. HSBs grundare Sven Wallander ansåg att skönhet var god funktion i samma utsträckning som varmvatten eller bra kök. Därför har HSB smyckat sina hus med konst alltsedan starten 1923. Än i dag avsätts alltid medel för konstnärlig försköning i nyproduktionsprojekt.

Onsdagen den 1 juni avtäcker vi HSB Malmös senaste utsmyckning – konstnären Alexius Hubers fyra tolkningar av idrott och rörelse som ska förgylla entréerna till husen i HSB Sportsbyn.

Sista inflyttningen i de 128 hyreslägenheterna i HSB Sportsbyn sker 1 juni. I samband med avtäckningen arrangerar vi därför även en pressvisning av vår inredda visningslägenhet.

Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Hjärtligt välkommen!

När? Onsdagen den 1 juni, kl. 15.30
Var? Norra Tennisgränd, Hyllie

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 30 självständiga HSB-föreningar. Med runt 44 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger nästan 2000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

HSB Malmö utnämndes 2015 till Årets skånska företag inom förvaltning - för tredje året i rad och för fjärde gången sedan 2010.

hyllie