HSB Malmö förvärvar hyresfastighet på Limhamn

04 september 2017

HSB Malmö fortsätter att växa som hyresvärd. Den 1 september tillträde HSB Malmö, genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter, Koljan 7 – en hyresfastighet med adress Järnvägsgatan 31 på Limhamn.

Fastigheten med sina fyra våningar inrymmer tio lägenheter, tre butikslokaler och ett vindskontor.
– Det är ett vackert och välunderhållet hus från 1929, med perfekt läge mitt i centrala Limhamn, säger Marcus Johansson, projektledare för HSB Sundsfastigheter.
Total uthyrningsbar area är 633 kvm bostäder och 299 kvm lokaler. Säljaren är FHW Fastigheter Sverige.

Med förvärvet har HSB Malmö cirka 2 200 hyreslägenheter i Malmö, Svedala och Trelleborg. Målet är att genom köp och nybyggnation öka beståndet till 3 000 hyreslägenheter före år 2020.

Fakta Koljan 7
Adress: Järnvägsgatan 31, Limhamn
Byggår: 1929
Lägenheter: 10 stycken, fördelade på 1 r.o.k. upp till 6 r.o.k.
Lokaler: 3
Kontor: 1

För ytterligare information, kontakta:
Marcus Johansson, projektledare HSB Sundsfastigheter
Tel: 010–442 34 02
E-post: marcus.johansson@hsb.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

hyresrätt