Nu återinvigs galleria Köpmannen i Eslöv

13 juni 2018 Under våren har Galleria Köpmannen i Eslöv genomgått ett ansiktslyft. Nu återinvigs gallerian med pompa och ståt och flera fina erbjudanden.

Torsdagen den 14 juni mellan kl 15-18 är det dags för återinvigning av gallerian. Förutom ansiktsmålning för barnen och goodie bags till de 100 första besökarna möts kunderna i gallerian av nymålade väggar, nytt klinkergolv och nya glaspartier som öppnar upp butikerna mot gallerians gångar.

- Med de förbättringar som gjorts i gallerian möjliggör vi bättre skyltmöjligheter för butikerna samt skapar ett luftigare och ljusare intryck av lokalerna. Vi är mycket nöjda med resultatet, säger Christer Nilsson, fastighetschef HSB Skåne.

Galleria Köpmannen inhyser idag 12 företag med allt från leksaker och orientaliska livsmedel till salonger och mode. Gallerian ligger mitt i Eslöv och består av två fastigheter från 90-talet med butiker och hyresrättslägenheter. Eslöv växer och utvecklas som stad och HSB Skåne bidrar med flera kommersiella lokaler och hyresrättslägenheter i stadskärnan.

hsb skåne