HSB ProjektPartner AB rekryterar Marcus Jansson som ny CFO

04 juli 2018 Marcus Jansson har drygt 15 års erfarenhet från finans- och ekonomistyrningsområdet och kommer närmast från rollen som finanschef på Jernhusen. En roll han har haft sedan 2010.

— Det känns otroligt inspirerande och spännande att bli del av en organisation som har det viktiga uppdraget bostadsproduktion, säger Marcus Jansson.

— Vi är väldigt glada över rekryteringen av Marcus Jansson som CFO. HSB har högt satta mål för bostadsproduktionen i hela landet, bosparandet och kundnöjdheten. Med Marcus branscherfarenhet och breda kompetens inom finansiering säkerställer vi att HSB ProjektPartner fortsätter att utvecklas för att nå målen, säger Henrik Zäther, vd, HSB ProjektPartner, som är HSBs nationella nyproduktionsbolag.

Marcus Jansson tillträder den nya tjänsten i oktober 2018.