HSB Skåne blir silversponsorer åt Team Rynkeby – God Morgon

06 december 2019

Genom sponsoravtal med Team Rynkeby – God Morgon stödjer HSB Skåne Barncancerfondens viktiga arbete. Sponsornivån är Silversponsor.

Team Rynkeby – God morgon är en del i ett europeiskt välgörenhetsprojekt som varje år samlar in pengar till barn med cancer och deras familjer. Deltagarna är organiserade i olika lag som gemensamt cyklar ner till Paris. Inför turen till Paris, som genomförs för 19:e gången, den 4–11 juli 2020, är HSB Skåne silversponsorer.

– Vi tycker att det är viktigt att engagera oss i olika projekt som på olika vis ger tillbaka till samhället i allmänhet och barn i synnerhet, säger Caroline Sellström, affärsområdeschef för Marknad och Medlem på HSB Skåne och fortsätter; samarbetet med Team Rynkeby – God Morgon är en del av detta och vi kommer att följa Lundalagets framsteg och deras färd till Paris.

Andra viktiga CSR-projekt inom HSB Skåne är exempelvis Barngalan, som går av stapeln 24 oktober 2020, samarbetet med Stiftelsen Friends och barnkollot som åter kan bli verklighet genom förvärvet av fastigheten i Magnarp.

hsb skåne