Felanmälan, förvaltare och jour

Vem ska jag kontakta för vilka fel? Kontaktuppgifter till felanmälan, förvaltare och jour för HSB brf Takpannan i Linköping.

Är något fel eller trasigt - gör en felanmälan

Felanmäl det som är fel eller trasigt i fastighet eller lägenhet. OBS! Kom ihåg att du som bostadsrättsinnehavare har ansvar för många saker i din bostadsrätt. Vad du ansvarar för finns beskrivet i våra stadgar.

Såhär gör du en felanmälan!

Skapa en felanmälan inne på Mitt HSB.

  1. Logga in på Mitt HSB.
  2. Under Mina sidor hittar du 'Ärenden & Felanmälan', där väljer du Skapa ny felanmälan.
  3. Lämna en detaljerad beskrivning av felet, det underlättar åtgärden av din felanmälan.

Du kan också ringa telefonnummer 010-442 40 00

Frågor om fastigheten eller bostadsrätten - kontakta förvaltaren

Kontakta förvaltaren om exempelvis:

  • andrahandsuthyrning
  • föreningens lokaler
  • förråd
  • nycklar
  • parkering
  • renovering
  • störning

Skapa ett ärende/gör en beställning inne på Mitt HSB under 'Ärenden & Felanmälan.

Eller ring telefonnummer 010-442 40 00

e-post: forvaltare.ostergotland@hsb.se

Har du problem med skadedjur? - kontakta Länsförsäkringar

Föreningen har avtal med Länsförsäkringar där hjälp mot skadedjur ingår. Vid problem med skadedjur kan boende kontakta Länsförsäkringar direkt via deras formulär:

Du kan även ringa dem på telefonnummer 013-29 04 25

Är något med fastigheten akut? - ring HSB Jour

Ring jouren för akuta ärenden som inte kan vänta tills nästa dag, exempelvis vattenläckor.

Ring HSB Jour på telefonnummer 010-442 40 00

OBS! Om du ringer för jourutryckning för något som är ditt ansvar kan du bli debiterad. Vad som är ditt ansvar som bostadsrättshavare kan du läsa om i föreningens stadgar.