Felanmälan

Observera betalningsansvaret! Bostadsrättsinnehavaren ansvarar själv för det inre underhållet i lägenheten.

Fel, som inte är akut fel och som ska betalas av föreningen anmäls alltid först via förvaltaren:
- Tfn. 076-014 5900, vardagar 07.00-16.00 eller mail: hsb.lambohov2@gmail.com

HSB Östergötland, vard. kl 8 - 12, 13-15:
- Tfn. 010-442 40 00, eller via webb: Felanmälan (även fel/åtgärd som boende ska betala)

Akuta Jourfel, Dygnet runt jour: 010-442 40 00:
- vattenläckor
- läckande element
- stopp i köksavlopp/toaletter/tvättställ och då vatten kommer upp ur golvbrunn.
vid allvarliga elfel skall anmälan göras till HSB Östergötland och till El-Effect AB på en av deras kontaktvägar: 013-462 00 20072-222 69 01 eller e-post info@eleffect.se

Felanmälan - Aimo Park

Föreningen har avtal med Aimo Park. Vid felparkering kontakta de på 0771-96 90 01 och uppger adress samt registreringsnummer.
OBS: Fordonet behöver vara felparkerat när du felanmäler till Aimo

Felanmälan - Telenor (Bredband, IP-telefoni, TV)

Fel på Bredband/IP-telefoni/TV anmäls till Telenor: 020 - 222 222 eller telenor.se/kundservice

Felanmälan - Nordisk hiss

Föreningen har även sex hissar i våra höghus, vid fel på hiss kontakta Nordisk hiss
Tfn. 013-10 26 30

Vart faller ansvaret?

Vem ansvarar för vad i bostadsrätten? Se dokumentet nedan.