Din bostad är ansluten till Mora Stadsnät via oss, Open Universe.
Vi är kommunikationsoperatör av bredbandstjänster och erbjuder dig ett öppet nät, där det är du själv som väljer den eller de tjänster som passar dig bäst från en eller flera av de konkurrerande tjänsteleverantörerna vi har i vårt nät — Valfrihet när den är som bäst! För mer information om oss, gå gärna in på openuniverse.se
Supporthjälp TV och telefoni tjänst, går att beställa men inte aktivera via portalen eftersom dessa tjänster kräver en telefonidosa och TV-box för att fungera. Beställ gärna dessa tjänster direkt från den leverantör du vill ha och i god tid då det kan ta 10 arbetsdagar eller mer innan dosa och TV-box levereras.
Vid nyinflyttning var noga med att uppge inflyttningsdatum och om du vill få utrustningen skickad till din gamla eller nya adress vid beställning.
Om du har problem att logga in eller beställa via portalen, ring vår kundtjänst 0770-82 55 55. Öppettider vardagar 8-17.
Felanmälan och fakturafrågor Vid frågor som rör dina tjänster som; felanmälan, fakturafrågor eller uppsägning då kontaktar du din valda leverantör direkt.
Kontaktuppgifter hittar du på din beställningsbekräftelse eller faktura.
Vid elavbrott eller problem med tjänst Om du upplever problem med dina tjänster, exempelvis efter ett elavbrott då kan du behöva starta om din utrustning, det gör du enklast genom att:
1. Dra ur strömkabeln ur tjänstefördelare, trådlös router, TV-box och telefonidosa
2. Vänta 10 sekunder
3. Sätt därefter i strömkabeln igen. Om felet kvarstår efter att utrustningen startats om, felanmäler du berörd tjänst direkt till tjänsteleverantören.
Hjälp att beställa tjänst. Vill du ha lite hjälp att hitta rätt tjänst och leverantör?
SMSa BREDBAND till 72 660 så återkommer vi till dig. Du kan även kontakta oss direkt på 0770-82 55 55 vardagar 8-17.
Med vänliga hälsningar Open Universe