Felanmälan

  • Vid brand kontakta larmcentralen på 112.
  • Om någon sitter fast i hissen kontakta Nordic Lift TECH på telefonnummer: 0200-29 29 00, stanna sedan kvar och prata med personen som sitter fast i hissen.
  • Vid vattenskada eller vid annan skada eller fel som uppstår i din lägenhet, kontakta Riksbyggen. De kan stänga av vattnet om det skulle  behövas: 0771-860 860. Kontakta sedan ditt försäkringsbolag där du har tecknat din hemförsäkring. Om ditt försäkringsbolag vill ha kontakt med Föreningens bostadstilläggsförsäkring uppger du att föreningen har tecknat avtal med Dalarans Försäkringsbolag.
  • När du felanmäler något tänk på att meddela (exempelvis Riksbyggen) om skadan är akut eller ej. Jourutryckningar är väldigt kostsamma och vi undviker dem i den mån vi kan. 
  • Vid vattenskada i allmänna utrymmen kontakta Riksbyggen 0771- 860 860.
  • Om hissarna inte fungerar, kontakta Nordic Lift TECH, telefonnummer finns i anslutning till hissarna.
  • Om någon tvättutrustning inte fungerar kontakta styrelsen.
  • Fungerar inte portelefonen? Kontakta styrelsen.
  • Något i gymmet / relaxen? Kontakta styrelsen.
  • Garageporten, kontakta Riksbyggen 0771-860 860 eller Nordic Lift TECH på telefonnummer: 0200-29 29 00.
  • Enklare fel som inte är akuta. Skriv ett mail till styrelsen brandstegensmail@gmail.com eller lägg en lapp i vår brevlåda, Sturegatan 85. Vi kollar av om föreningens ”fixargrupp” kan åtgärda felet eller om Riksbyggen ska kontaktas.