Välkommen till Brf Hagahus

Att bo i bostadsrätt innebär att jag är medlem i en förening. Medlemmarna har ansvar för att föreningen är så attraktiv som möjligt. Det tjänar vi alla på.
Översiktsbild

Historia HSB:s Brf Hagahus
Föreningen äger och förvaltar fastigheten Tångringen 4.

På fastigheten har under åren 1961-62 uppförts 4 hus med adress Hagavägen 15, 23, 25 och 27 samt Engelbrektsgatan 15, 17 och 19.

Fastigheten innehåller 156 lägenheter med bostadsrätter, 4 lokaler med bostadsrätter och 5 lokaler med hyresrätter samt 69 bilplatser och 50 garagen.

Föreningsstämman
Vårt högsta beslutande organ är föreningsstämman som normalt hålls en gång per år i maj månad.

Föreningsstämman är det tillfälle då medlemmarna kan granska verksamheten för det gångna året.

Medlemmarna kan också komma med förslag på nya sätt att driva föreningen eller förslag på att ändra på sådant som de anser felaktigt genom att lämna en motion.

Ju större engagemang de boende visar i bostadsrättsföreningens angelägenheter, desto bättre blir gemenskapen och trivseln.

Så kom till stämman och gör Din röst hörd!