Lidl öppnar ny butik i Turning Torso Gallery i Västra Hamnen, Malmö

11 september 2017

HSB Malmö har, genom sitt dotterbolag HSB Sundsfastigheter, hyrt ut 2253 kvm butiksyta i Turning Torso Gallery i Västra Hamnen, Malmö till Lidl Sverige.

Marcus Altengård, förvaltare på HSB Sundsfastigheter och ansvarig för fastigheten, tycker att uthyrningen känns fantastiskt rolig. – Lidl är den perfekta hyresgästen, så väl för Västra hamnen som för Turning Torso Gallery. Vi upplever Lidl som en väldigt modern butikskedja som går i bräschen för miljövänliga butiker och ett kundorienterat tänk. Hyresavtalet är på 10 år, vilket är en tydlig markering att Lidl är här för att stanna. Nu ska vi tillsammans genomföra denna butiksetablering på bästa möjliga sätt och skapa en butik för idag och framtiden.

– Västra Hamnen är en spännande stadsdel där hållbarhet är i fokus. Vi är stolta över att etablera Lidls nya koncept här, eftersom hållbarhet genomsyrar hela företaget från byggande till sortiment. Nyligen fick vi pris som ”Världens grönaste handelsplats” för vår nya butik i Växjö. Många boende i stadsdelen har efterfrågat Lidl. Det är extra roligt att öppna en butik i Turning Torso Gallery, där det är nära till boende och finns goda parkeringsmöjligheter, säger Lulu Gylleneiden Fastighetschef på Lidl Sverige.

I och med denna uthyrning är Turning Torso Gallery fullt uthyrt. Befintliga hyresgäster inom fastigheten är restaurang Bon Ici, Crossfit-fabriken, HSB Affärsstöd och APCOA Parking.

Fakta Turning Torso Gallery

Adress: Västra Varvsgatan 42-46, 211 15 Malmö

Byggår: 2006

Lägenheter: 37

Lokaler: 14 450 kvm varav 11 255 kvm p-hus

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Altengård, förvaltare på HSB Sundsfastigheter

E-post: marcus.altengard@hsb.se

Lulu Gylleneiden, fastighetschef på Lidl Sverige

E-post: lulu.gylleneiden@lidl.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

turning torso