HSB Bostad utser Robert Otternäs till ny Chef Eftermarknad

15 maj 2019

Robert Otternäs ny chef för Eftermarknad på HSB Bostad

– Roberts långa kompetens och erfarenhet är en stor tillgång i vårt arbete med att få nöjda kunder och ha en effektiv hantering av eftermarknadsärenden, säger Peter Lundmark, Affärsområdeschef Försäljning och Eftermarknad på HSB Bostad.

Robert Otternäs kommer närmast från tjänsten som Projektledare Eftermarknad och har tidigare arbetat som Platschef på MVB Öst AB.

– Jag ser fram emot att utveckla verksamheten vidare. Kvalitet i överlämnande till framtida förvaltning av bostäder är central för oss på HSB Bostad, säger Robert Otternäs.

Tjänsten tillträds den 1 juni 2019.

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län och på Gotland.

www.hsb.se

Kompetensförsörjning