På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng
Dela

Fastighetsjour

Brf Eriksdal är anslutna till HSB:s fastighetsjour vilket betyder att du kan få hjälp om någonting skulle hända närsomhelst på dygnet. När en medlem från bostadsrättsföreningen ringer in ett akut fel som inte kan avhjälpas via telefon skickar jouren en åtgärdsbil för att åtgärda det akuta felet. Om felet inte är akut och inte behöver åtgärdas omgående bör du i första hand kontakta vicevärden under ordinarie arbetstid, eller göra en felanmalan via HSB. Detta kan du göra HÄR. Om felet är av mindre storlek så brukar vår vaktmstare Kjell Nilsson kunna lösa det mesta. Hans arbetstid är mellan 08.00 - 12.00 helgfria vardagar

 

Trygghetsjour i samarbete med Securitas

Föreningen är ocskå ansluten till HSB:s trygghetsjour vilket till exempel innebär att om en medlemmar  upplever sig störd eller ser inbrottsskador utanför ordinarie arbetstid ringer denna till jouren som omgående skickar väktare till platsen. På plats gör väktarna en bedömning av situationen och agerar utifrån denna.

  • Kostnadsfria utryckningar under jourtid
  • Jour 16.00-08.00 vardagar och dygnet runt under helger och helgdagar

Vid anmäld störning rycker normalt UE ut med två väktare till adressen. Om det bedöms störande påtalas detta. Rapport går därefter till den av föreningen utsedda representant. Samtliga utryckningar är kostnadsfria och återrapporteras till föreningen via en jourrapport.

När man ringer jouren och anmälen en störning behöver de ofta veta föreningens namn, gatuadress, medlemmens lägenhetsnummer, telefonnummer och namn. Detta är viktigt för att jouren ska hitta rätt och ger föreningen en möjlighet att följa upp ärendet och eventuella skador.

Telefonnummer: 010-442 30 00

 

Utgångskriterierna för vad som är ett akut fel är

  • Felet ska ha uppkommit, förvärrats eller upptäckts under jourtid.
  • Felet kan medföra ekonomiska, materiella eller personliga skador eller medföra följdfel om det ej omedelbart åtgärdas.
  • Felet är till stort bekymmer/olägenhet för hyresgäst    

Fastighetsjouren kan åtgärda

  • Vattenläckor och översvämningar
  • Stopp i avlopp
  • Inbrottsskador
  • Glasskador
  • Elfel, säkringsbyte   
  • Avsaknad av värme/varmvatten
  • Låsfel
  • Reparation av grindar och staket
  • Stormskador och lösa föremål som riskerar att falla ner
  • Undersökningar vid brandlukt/rök
  • Störningar t.ex. hög musik eller obehöriga i trapphus
  • Tvättutrustning
     

Jouruppdrag omfattar normalt inte fel som är lägenhets-/lokalinnehavarens ansvar, t.ex. fel på vitvaror, lägenhetsytterdörr eller annat som tillhör lägenheten. Sunt förnuft avgör undantag.