Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Digital kurs för förtroendevalda: Upphandling

Styrelsen i en bostadsrättsförening står ofta inför uppgiften att upphandla entreprenader och tjänster såväl för det löpande underhållet av föreningens gemensamma egendom som för större renoverings- eller ombyggnadsprojekt som beslutats av föreningsstämman. En väl utförd upphandling sparar både tid och pengar för medlemmarna.

Digitalt via Teams
22 maj 2024
17:00 - 18:00

På kursen går vi igenom vad du som styrelseledamot bör tänka på när ni står i författning att ta in anbud för att utföra ett arbete i föreningen – stort som litet. Vi kommer bland annat beröra tidsaspekter, beslutsprocesser, upphandlingsförfaranden samt avtalsuppföljning.

Kursledare

Bengt Skånhamre och Elin Sönnerdahl
Kursledare Bengt Skånhamre och Elin Sönnerdahl på HSB Malmö

Pris

Kostnadsfri medlemsförmån
Icke-medlemmar betalar 500 kronor 

Avbokningsregler

Vid ogiltig frånvaro debiteras din bostadsrättsförening en avgift på 500 kronor.

Till ogiltig frånvaro räknas de som inte avanmält sig i tid innan utbildningen, och alltså står som anmälda men inte deltar på utbildningen.

Du kan avanmäla dig både via vårt verktyg, då via länken i bekräftelsemejlet, eller kontakta den ansvarige för utbildningen direkt.