Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Säljstart för HSB-projekt i Nya Hovås

31 juli 2018 Nu försäljningsstartar HSB Göteborg sin andra bostadsrättsförening i den expansiva stadsdelen Nya Hovås. I havsnära brf Esplanaden har du nära till stan – men varför skulle du vilja åka dit när allt du behöver finns i ditt bostadskvarter?

I Nya Hovås vid Brottkärrsmotet, bara en dryg kvart från centrala Göteborg, har det vuxit fram en helt ny stadsdel bestående av nya bostäder och många olika små butiker som skapar ett stort utbud, med allt från mat och praliner till kläder och inredning. Brf Esplanaden kommer att bestå av två hus på varsin sida om bäcken i vackra Krogabäcksparken.
–Brf Esplanaden får verkligen ett riktigt toppenläge i Nya Hovås. Här kan du stå på din stora, fina balkong och nästan se hur laxöringarna lekar i Krogabäcken samtidigt som du funderar på vilken butik du ska promenera till för att fixa fredagsmyset, säger Sofie Esmyr, säljare på HSB Göteborg.

Förutom läget, den åtråvärda kombinationen av havs- och stadsnära, är en av områdets största fördelar den genomtänkta och småskaliga handeln i området.
–Du tar dig in till centrala Göteborg, eller något av de omkringliggande större köpcentren, på en kvart-tjugo minuter. Men du kommer nog ganska snart inse att hemma är bäst med både gångavstånd till havet och naturstigar och till utbudet av butiker och restauranger, säger Sofie Esmyr.

Lägenheter signerade Wingårdhs
Bostadsrättsföreningen Esplanaden är ritad av Wingårdhs arkitekter, vilket borgar för vacker arkitektur samt fina planlösningar och kvalitéer. De två husen kommer att bestå av 97 lägenheter i varierande storlekar på ett till fem rum och kök. Flera av lägenheterna får minst en generöst tilltagen balkong i bra solläge, de översta lägenheterna får fantastiska takterrasser med utsikt och utrymme för härliga middagsbjudningar.
–Det känns roligt att vi kommer kunna erbjuda lägenheter i varierande storlekar som kan möta många olika önskemål. Vi har lyssnat på vad våra medlemmar och intressenter önskar av en bostad och förhoppningsvis kan många hitta något som passar dem, säger Sofie Esmyr.

Försäljningen av HSB brf Esplanaden startar 31 juli. Som vanligt har bosparare och medlemmar i HSB chans till förtur innan resterande lägenheter släpps till allmänheten.

Vid frågor, kontakta

Först i Sverige! HSB Göteborg är verifierat i hållbart samhällsansvar.
HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.