Pressinbjudan: Första spadtaget för HSB brf Atleten i Hyllie

26 augusti 2019 Den 29 augusti är det dags att sätta spaden i jorden för de 121 lägenheterna i bostadsrättsföreningen Atleten. På plats för att ta det första spadtaget är bland andra Kent Andersson, ordförande HSB Malmö, Michael Carlsson, vd HSB Malmö och Tomas Carlsson, vd och koncernchef NCC.

Den 29 augusti är det dags att sätta spaden i jorden för de 121 lägenheterna i bostadsrättsföreningen Atleten. På plats för att ta det första spadtaget är bland andra Kent Andersson, ordförande HSB Malmö, Michael Carlsson, vd HSB Malmö och Tomas Carlsson, vd och koncernchef NCC.

Detta är HSBs tredje projekt i Hyllie. I första etappen byggdes 128 hyreslägenheter och i andra etappen byggdes 89 bostadsrätter som är inflyttade.

– Det är roligt att vi kan erbjuda ytterligare bostäder på ett mycket bra läge. Detta är ett spännande projekt med en riktig friluftskänsla. De flesta lägenheterna har nämligen fri sikt mot den stora parken bredvid och den grönskande innergården blir som en förlängning av parken, säger Michael Carlsson, HSB Malmös vd.

Media är välkomna att delta när det första spadtaget tas.

När? Torsdagen den 29 augusti klockan 11.30-13.00
Var? Hörnet vid Mellersta Tennisgränd och Hyllie boulevard i Hyllie

Vi bjuder på lunch.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en bostadskooperation som ägs av nästan 50 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Tillsammans skapar vi det goda boendet.

nyproduktion
hyllie