Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB bidrar till återbruk och barns rättigheter – skänker material till Erikshjälpen

20 maj 2020 ​I samband med renoveringen av en fastighet i Motala skänker HSB Östergötland byggmaterial och vitvaror som kan återbrukas till Erikshjälpen. Det är en vinst både för miljön och för arbetet med barns rättigheter.

Som Sveriges största bostadskooperation har HSB ett ansvar att skapa hållbara lösningar för det goda boendet och på så sätt bidra till en positiv samhällsutveckling. Med det i åtanke har HSB Östergötland valt att återbruka överblivet byggmaterial från pågående renovering av en egen fastighet i Motala och skänka det till Erikshjälpen. Överskottet från försäljningen går till arbetet för barns rättigheter till utbildning, fritid, hälsa, trygghet och skydd.

Just nu pågår stamrenovering av HSB Östergötlands hyresfastighet Trädgårdsmästaren 5 på Bispmotalagatan 33 i Motala.

-I denna fastighet finns det mycket material som är i gott skick och väl värt att återbruka och som kan komma till nytta för någon annan. På så vis kan vi på HSB bidra till ett klimatsmart och hållbart byggande, säger Karl-Johan Styrenius, Bygg- och projektchef på HSB Östergötland.

Stamrenoveringen av HSB Östergötlands fastighet på Bispmotalagatan påbörjades i april 2020 och planeras att bli färdigställd i december 2020. Lägenheterna totalrenoveras med moderna ljusa ytskikt samt nya kök och badrum. I markplan kommer tidigare kontorslokaler att byggas om till sju lägenheter om ett rum och kök med egen uteplats.

Under åren har lägenheterna i fastigheten genomgått renoveringar i olika skeden och det finns därmed mycket byggmaterial och vitvaror som fortfarande håller en hög standard och kan återbrukas och användas vidare i en annan fastighet.

hsb östergötland
anders stjärnberg