HSB Malmö förvärvar fastigheter i Vellinge

01 juli 2020

I dag, den 1 juli 2020, tillträder HSB Malmö, genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter, fem fastigheter i centrala Vellinge, med totalt 106 lägenheter och en bostadsarea på 8 330 kvm.

– Det är välskötta fastigheter och vi är mycket glada att våra bosparande medlemmar nu får tillgång till hyreslägenheter i Vellinge. Det är ett strategiskt bra förvärv med tanke på att vi just nu bygger hyreslägenheter i Hököpinge, säger Lennart Eckerholm, tillförordnad affärsområdeschef HSB Sundsfastigheter.

Säljaren är Everleaf Property AB.

Fastigheterna Måsen 13, Vargen Mindre 1, Göken 8, Svalan 8-9 samt Gäddan 4 är byggda mellan 1964-2001 och är belägna på Börjesgången, Östergatan, Mårtensgatan, Stora Grönegatan och Kompanigatan.

Lediga lägenheter publiceras på hsb.se och tilldelas i första hand till medlemmar som bosparar. I och med detta förvärv har HSB Malmö totalt 2 328 hyreslägenheter i Malmö, Vellinge, Trelleborg och Svedala. I Sverige har HSB cirka 27 000 hyreslägenheter.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

hyresrätt
bospar